Dreams don't work, unless you do - Reisverslag uit Leveroy, Nederland van Silvie Roij - WaarBenJij.nu Dreams don't work, unless you do - Reisverslag uit Leveroy, Nederland van Silvie Roij - WaarBenJij.nu

Dreams don't work, unless you do

Door: Silvie

Blijf op de hoogte en volg Silvie

26 December 2013 | Nederland, Leveroy

Lieve allen!

Zo, daar zit ik dan. Het moment is daar, ik mag beginnen aan mijn allereerste reisverslag. Jawel, de toon is gezet!!! Het afscheid nadert en dan wil bij deze ten eerste mijn vriendinnen heel erg bedanken! Zij hebben mij het afgelopen weekend volkomen verrast met een méér dan geslaagd weekendje bij de DEUTSCHERS! Om 08.00 uur 's morgens stonden 5 gillende meiden aan mijn bed waar ik lag in mijn mooie 'ochtendjapon' (verdere details bespaar ik jullie). Al snel kreeg ik een enveloppe in mijn handen gedrukt, daar was hij dan opdracht1: 'Verzamel binnen 10 minuten de volgende spullen' als 'Spot van de 100 + 1 dalmatiërs' (kip) zonder kop rende ik door het huis. Gelukkig kreeg ik voor opdracht 2 iets meer tijd, klaarmaken en douchen is namelijk niets voor Silf binnen 10 minuten. Vervolgens stond er beneden een uitgebreide lunch op mij te wachten en werden de buikjes van ons allen heerlijk gevuld. Hierna kwam een nieuwe enveloppe voor de volgende opdracht: 'Bedenk 3 poses voor een Australische feeling op de foto'. Al snel ging er een belletje rinkelen, er stond een fotoshoot op de planning en waar kun je die beter doen dan in het bos. In 'de Banen' hebben we 123897123 foto's gemaakt waarvan er snel een aantal op gezichtenboek (Facebook) zullen verschijnen.
Maar de verassingen waren nog niet op. 's Middags werden we gedropt in Roermond, waar ging de reis in hemelsnaam naartoe?! 'Jetzt geht los, wir singen einmal wieder!' het werd Düsseldorf. Mascha onze taxichauffeur (Inside jokes: nee, Willem geen hond) heeft ons naar een korte plaspauze (die ook bij een van de opdrachten hoorde) stuiterend in stijl afgezet bij 'Hostel Komet. Mede mogelijk gemaakt door: Silvies die voor in de taxi zaten, en zorgen voor de muziek. Met reisgids Petra v.d Kruijs, is ieder weekend gegarandeerd een succes. Haha, sorry Peet! Je hebt ons in ieder geval de 'toeristische' hoeken van Düsseldorf laten zien, waaronder het Mexicaans restaurant. Die hadden we niet willen missen! Een betere bodem als deze hadden we ons niet kunnen wensen. De tafel stond helemaal vol en er konden hierna dus aardig wat pullen bier bovenop worden geplaatst :) Waar kunnen echte boerinnen dat nu beter dan in de 'Kuhstal'?! Juist, nergens!! Hier werden dus heel wat dansjes gedaan en 's werelds snelste verzoekjes draaier, is in deze tent te vinden. Mister DJ, draaide ieder verzoekje binnen NO TIME! Logisch, dat we ons hier tot in de christelijke vroege uurtjes hebben vermaakt.
Nogmaals, bedankt!! Een beter weekend als dit had ik me niet kunnen wensen. (Ook al verwacht ik nu evengoed nog een uitgebreid ABC hahaha).

Nu ben ik nog live vanuit 'Leivere' maar als alles goed verloopt vanaf volgende week vanuit 'Toongabbie'. Voor de mensen die gelijk beginnen te googlen niet het Toongabbie dat bij Sydney ligt, maar het Toongabbie vlakbij Melbourne. Even wat informatie voor de geïnteresseerde onder ons: Toongabbie is a small country town located in South Eastern Victoria Australia, 177 kilometres (110 mi) from Melbourne and just north of Traralgon. The railway station was closed in 1986 and the former railway line has now been absorbed into the Gippsland Plains Rail Trail.
Bron: Wiki Pedia
Het is maar even dat jullie het weten!
Ik word dus een echte 'Gabber Toon' en ik moet zeggen dat bevalt me tot nu toe wel. De naam ligt me in ieder geval haha. Het gezin waar ik terecht kom bestaat uit 3 personen. Jessica (mijn au-pair moeder) en haar twee ukkies Maxwell (3 jaar) en Ruby (2 jaar). Nu hoor ik jullie al hardop denken, waar is dan de man des huizes?! Dat is een erg triest verhaal, hij (Justin) is 3 maanden terug overleden aan een zeer ernstig auto- ongeluk. Ondanks veel verdriet en pijn, heeft ze haar leven weten op te pakken en besloten om een au- pair in huis te nemen. En jawel, dat ben ik geworden :) Naar veel telefoon/skype en e-mail contacten hebben we besloten om met elkaar 'in zee te gaan' haha. Ondanks dat het niet altijd even makkelijk zal zijn/gaan, ga ik vol vertrouwen richting haar en het gezin. Ik ben er helemaal van overtuigd dat ik ontzettend veel van haar ga leren en ik haar schouder kan zijn in tijden dat ze het nodig zal hebben. Tuurlijk zullen er ook wel eens tranen vallen, maar die zullen vast niet alleen van verdriet zijn. Mijn 1000 + 1 moppenboek heb ik namelijk ook in de koffer gedropt. Op 31 december om 20.45 uur zal mijn vliegtuig vanuit Dusseldorf opstijgen en kan mijn avontuur echt van start gaan. Ik vlieg dus letterlijk en figuurlijk het nieuwe jaar in! Als alles goed verloopt en de piloot niet teveel van de champagne lurkt kom ik op 2 januari om 07.35 uur aan in Melbourne. Waar Jessica mij in open armen zal ontvangen. 'Wanneer je een gekke brunette voor de gate ziet staan springen, weet je dat ik het ben!' vertelde ze mij tijdens ons laatste skype gesprek. Waarop ik gelijk reageerde: 'Dat is makkelijk, aan de andere zijde zal waarschijnlijk een gekke blondine staan springen!'
Ik kijk er enorm naar uit en hoop echt dat een onvergetelijke tijd gaat worden.

Ik ben te volgen via dit blog en ik hoop dat jullie me niet moe zijn naar dit eerste verhaal want geloof me er zullen er nog velen komen!!

'We stay in contact!'

Voor diegene die ik niet meer zie, het beste voor 2014.
Ik wil nog even afsluiten met een mooie spreuk die ik kreeg tijdens mijn diploma- uitreiking op het MBO. Iedereen kreeg een apart tegeltje met een spreuk erop speciaal aan hem/haar gericht. Deze kreeg ik:
'Het leven is een lied, zing het'
'Het leven is een spel, speel het'
'Het leven is een uitdaging, neem hem aan'
'Het leven is een droom, maak hem waar'

Groetjes, dikke knuffel Silvie.


  • 26 December 2013 - 16:57

    Stephany:

    Yesssss, heerlijk! Wat een fijn verhaal Silvie!
    Van dat laatste gedeelte krijg ik wel kippenvel.
    Maar jij gaat dat heel goed doen daar!

    Zoals je weet, we zijn er voor je!
    Maar dat zal ik je de komende, kostbare dagen nog wel in je oren knopen!

    Heel veel liefs en toi toi toi!!!


  • 26 December 2013 - 20:07

    Maartje:

    Lieve Silvie,

    Wat een avontuur! En wat een verslag, je kunt er zo een column van maken!
    Wij wensen jou heel veel plezier, geluk en avontuur. Ben stiekem wel een beetje jaloers, dat had ik niet gedurfd, wel heel graag willen doen. Maar ons leven is ook een avontuur, haha!
    Dikke knoevel van Maartje en de jongens. Xx

  • 27 December 2013 - 12:23

    Lenie:

    Dag Silvie,

    Het verslag gelezen een geweldige uitdaging,vol vertrouwen ga je er naar toe!!!!
    Leuk dat we mee mogen lezen,maak er iets moois van!

    Hartelijke Groeten lenie.

  • 27 December 2013 - 16:01

    Rosian:

    Silluf! Waat un manjeprachtig verhoal! Ich weit zeker det ut un geweldig avontuur zal waere! Hieeeeel vul plezeer aan de angere kantj ;)

  • 27 December 2013 - 16:30

    Judith:

    Leuk verslag Silvie, ben benieuwd naar de volgende! Alvast een goede reis en veel plezier in Australië!

  • 28 December 2013 - 13:05

    Wil & Nell Broos:

    Hallo Silvie, Als we dit lezen , weten we zeker dat het 'n geweldige tijd voor jou gaat worden!
    Ook ik moest slikken bij het laatse gedeelte van je verhaal. Maar jullie zullen ongetwijfeld veel steun aan elkaar kunnen geven en dan is dit toch 'n prachtige opdracht! Want dat straal je uit!
    Heel fijne en mooie tijd daar! Met groetjes van Wil en Nell

  • 28 December 2013 - 19:26

    Francien Van Zeeland:

    Hoi Silvie,

    Wat een mooi verhaal, je hebt je beroep gemist, je hebt ambities om schrijfster te worden.
    Een echte uitdaging waar je zo te lezen erg veel zin in hebt Wij wensen je een goeie reis maar vooral een mooie en gezellige tijd daar in dat verre Australie.
    Geniet er maar van.
    Groeten van ome Leo en tante Francien.

  • 28 December 2013 - 22:46

    Marlon Jansen:

    Hi Silvie,

    Super story man! Heb een fantastische tijd down under!

    a quote for you:
    Your life is a canvas... make sure you paint yourself a whole lot of colorful days!



  • 29 December 2013 - 00:35

    Leandra :

    Hey Silvie,
    Hiel veul succes in Australië!!!
    Ich bin hiel benieuwd nao dien verhaole.
    Amuseer dich in Australië en geneet van al t sjoens waat se do zuus en mit maakst.
    Dikke knoevel van mich

  • 29 December 2013 - 01:33

    Ramon:

    Wat heeeerlijk lezen dit Silvie!

    Dat kwekken heb je niet verleerd, en dat siert je! Zit weer van oor tot oor te glimlachen.
    Ik verheug me al op al je verhalen.
    Als er iemand is die een lichtpuntje kan zijn voor die famlie, ben jij het.
    Weet nog dat we vroeger tegen elkaar zeiden, dat we later iets met kindjes wouden gaan doen en HERE YOU ARE.. au-pair in Australie. Zit ik dan met m'n oppas-adresjes in Amsterdam.
    Een heeeele goeie reis, kom goed aan en pas goed op jezelf! Toi toi toi!!

    P.s. Australie is niet om de hoek, maar het is accent is TE sexy dus mocht je een buurjongen hebben (die heeeeel toevallig ook van de verkeerde kant(hahaha) is, mag je me altijd facebooken. Kan ie met jou mee terugvliegen, schilt ook de nodige verveling op de terugreis) Moet ie wel een beetje looks hebben he...
    Dikke kus uit Amsterdam
    X

  • 29 December 2013 - 08:17

    Anniek:

    Haaaaa die gekke lieve Silvie!!
    Wauw het eerste verhaal is super... Kreeg
    Er nu al bijna tranen in mijn ogen van!
    Silvie jij gaat een GEWELDIG... Avontuur tegemoet
    Ik weet het zeker!
    Er zullen zeker af en toe wat mindere momenten
    Zijn... Maar ook die komen goed!
    Geloof ik jeZELF!!
    Je kunt het! 2014 wordt voor jou een geweldig jaar!
    En en en ik ga je zeker volgen............

    Vergeet vooral zeker niet te genieten!
    Ik denk aan je!

    Dikke knuffel van mij!

  • 31 December 2013 - 19:00

    Tiny:

    Hoi Silvie,

    Wat ga jij aan een super leuke uitdaging beginnen!
    Goede reis en vooral, Geniet ervan!

    Groetjes, Tiny

  • 06 Januari 2014 - 11:11

    Gaby Op Hei:

    Hoi Silvie

    Wat leuk voor jou zo een spontane meid gaat het daar zeker goed doen maak er een leuke tijd van en heel veel succes, kei leuk geschreven. Groetjes

  • 07 Januari 2014 - 11:07

    Kim Teeuwen:

    WHAAAAA SILV

    Wat een verrassing, ik zag opeens Silvie van "silvie en silvie (hihi)" heeft een reisverslag geplaatst.
    Dit had ik even niet zien aankomen? van Mbo onderwijsassistent naar de andere kant van de wereld!
    TE GEKKKKKK!! ik hoop dat je ontzettend kan genieten, en het een fantastische ervaring word.

    Veel liefs xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leveroy

Silvie

- Oktober 2013; Vol goede moed begon ik aan mijn studie op de PABO in Helmond. Dat het moeilijk ging worden wisten we van tevoren. Helaas is mij de rekenknobbel niet gegund en was er flink werk aan de winkel. Met veel bijles en cursussen die me naast krakende hersenen, een aardig zakcentje hebben gekost, ging ik er tegenaan. Helaas heeft dit alles niet mogen baten en heb ik eind Juli de studie moeten stoppen. Maar dames en heren, niet getreurd, Silf had al heel snel een nieuwe plan in haar hoofd... - Juli 2013; Zonder dat je het in de gaten hebt, gaan er zich al heel snel nieuwe plannen in je hoofd vormen. Ik wist eigenlijk al langer dat ik er op uit wilde gaan, weg van hier, dromen waarmaken en even niets aan mijn hoofd. Geen verwachtingen waar ik aan hoef te voldoen en puur genieten van alles wat op je af komt. 'Dreams don't work, unless you do!' en zo is het maar net! - Augustus 2013; Ik melde me aan bij 'TravelActive' (een organisatie die buiten Au-pairs ook backpackers/taalreizigers en al dat soort avonturiers begeleid) en al snel begon mijn droom werkelijkheid te worden. Lang hoefde ik niet na te denken over mijn bestemming. Het werd Australie, het land van de ruige landschappen, veel kangoeroes en tropische temperaturen! Naar veel papierwerk kwam ik op het profiel te staan van 'Smart Au-pairs' en binnen een paar dagen stroomde er verschillende families mijn mailbox binnen. 'Het begin van een nieuw avontuur...'

Actief sinds 19 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1595
Totaal aantal bezoekers 38578

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 14 Augustus 2014

Seek & Found

Landen bezocht: