Chapter 1: niet gewerkt, wel vakantie - Reisverslag uit Toongabbie, Australië van Silvie Roij - WaarBenJij.nu Chapter 1: niet gewerkt, wel vakantie - Reisverslag uit Toongabbie, Australië van Silvie Roij - WaarBenJij.nu

Chapter 1: niet gewerkt, wel vakantie

Door: Silvie van Roij

Blijf op de hoogte en volg Silvie

20 Januari 2014 | Australië, Toongabbie

Koekoek!

Daar ben ik dan weer, vanuit stomend Toongabbie. De hele week is het hier al meer dan 40 graden. Ik heb het echt te doen gehad met alle tennis(t)ers van de ‘Australian Open’. 'Van ruilen komt huilen', zeggen ze wel eens. In mijn geval vind ik dat een prima uitdrukking. Ik ben nauwelijks buiten geweest de afgelopen dagen, te bang dat ik weg zou drijven of terug zou keren als een verschrompelde tomaat. Gelukkig heeft Jessica een goed gefunctioneert airco systeem en twee leuke kinderen die me bezig houden. Wat een luxe en dat alles op de prairie!

Even terugspoelen naar Woensdag (09-01-2014):
Een historische dag voor mij. Dit geweldige nieuws wil ik jullie niet ontnemen: vanaf deze dag ben ik officeel burger van Australie. Driemaal HOI! Ik heb een eigen burgerservicenummer en alles wat hierbij inbegrepen zit (bankpas, bankaccount, verzekeringen, belastingteruggave enz.) gekregen. Reden voor een klein feestje zou je zeggen en dat hebben we natuurlijk gevierd. Door middel van een heerlijke lunch en een nieuwe dress voor onze mini vakantie aan het strand die Donderdag (10-01-2014) van start gaat...

Onze vakantie hebben we doorgebracht in ‘Rosebud’ een groeiend toeristisch strandplaatsje ten zuiden van Melbourne. We mochten met zijn allen (kids, jess en ik) verblijven in het huis van mijn dromen, wat nu nog bewoond word door Mikaela en Daniel (vrienden van Jessica). Ik had er totaal geen problemen mee om hier de komende dagen in voort te brengen. Wat een geweldig internieur, tuin en overdreven mooi dakterras. Dit alles op 200m loopafstand van het strand en de cafes. Verder hoef ik vrij weinig te zeggen denk ik. Het weer was perfect voor een zon/zee/(beetje)zuipen vakantie. De eerste twee dagen zijn we alleen maar aan het strand geweest. De zee in Australie is ontzettend mooi en helder. Helaas, heeft het ook een paar nadelige effecten voor een anti- (kleine, vieze, stekelige) zeedieren fan als ik. Je ziet namelijk alle dieren (lees: zeesterren, krabben, kwallen en vissen) rond spartelen op de bodem en in het water. Peet, you know where I talking about lol?! Niet focussen op de beesten natuurlijk en het plaatsen van je voeten. Maar gewoon lekker dobberen in het water. Dat hebben we gedaan want buiten dit (kleine tegenvallertje, wat we ook weer niet te groot moeten maken dan dat het is) was het gewoon optimaal genieten! Ik moet het natuurlijk niet TE rooskleurig maken, anders houd ik naar dit verslag weinig lezers over haha.

Zaterdag 11-01-2014
We zijn met de hele bups naar een kersenbedrijf geweest ‘Ripe ’n Ready’. Prachtige locatie bovenaan de bergen en het bos. Onderweg genoeg borden gezien met gevaar voor koala’s maar jammer genoeg zijn deze beesten te lui om zich te laten zien. Mikaela en Jessica hadden voor wat extra gezeldschap gezorgd en zo bestond de groep uiteindelijk uit 11 personen. De boer zal blij zijn geweest want wij als fanatieke kersenplukkers kregen 5 emmers vol. De kids vonden het erg leuk en lekker. ’s Avonds zijn Jessica en ik naar de ‘drive- inn movies’ geweest. Voor ons allebei de allereerste keer. Die jongedame aan de kassa heeft vast verbaasd opgekeken toen wij door het dolle heen vertelde dat we twee kaartjes voor ‘volwassene’ wilden hebben. Voor de lezers onder ons die nog groentje zijn: drive- inn movies zijn films die draaien op grote schermen midden in een open veld. Dromana (de drive- inn waar wij zijn geweest) bestaat uit 3 grote velden. Wij kozen voor veld 2 waar we gekeken hebben naar ‘Freebirds’. Het is eigenlijk kip eenvoudig, je kiest een film, parkeert je wagen op een gunstige plek, installeert je auto (uit een radiozender komt het geluid) en zorgt ervoor dat je comfortabel zit. Alles is mogelijk; mensen kwamen met zitzakken/luchtbedden en tientallen kussens het veld op. Heerlijk! Een bioscoopzaal is er niets bij! Jessica en ik kozen ervoor om in de auto te blijven zitten. Uiteindelijk de beste keuze want anders had het hele veld van onze weergaloze lachgeluiden kunnen genieten. Haha, ohgod! Maargoed dat ik niet met Willem was, die geluiden kan zelfs de binnenkant van een auto niet aan.

Zondag 12-01-2014
Ook deze dag stond weer helemaal volgepland met activiteiten. Het weer was te min om een duik in de zee te maken dus moesten we ons verkassen naar het binnen zwembad. Een prima optie om de armen en benen te strekken op een vroege morgen. Nadat iedereen was uitgeplonst zijn we naar het grote park (naast het strand) in Rosebud vertrokken. Perfect park voor de kinderen, die hebben zich hier kostelijk weten te vermaken. Jessica, Mikaela, Daniel en ik trouwens ook. Jessica en ik hadden een sushi tent onderweg naar het park zien liggen en daar kun je nou niet zomaar zonder iets te halen voorbij rijden. Het zonnetje liet zich zien en dus werd het tijd voor een terras met een heerlijk flesje bier. Daniel wist een goede plek en inderdaad daar kon ik hem geen ongelijk in geven! ‘Captain Picknics’ was werkelijk een genoegen! Heerlijke livemuziek, goed bier (Doss Blockos) en een niet te vergeten australisch ingredient: DE BARBEQUE. Nadat we onze buikjes allemaal meer dan vol zaten van al het lekkernij, hebben we de kinderen in bed gedropt en onszelf op de bank. Iedereen die ik tegenkom hier in Australie heeft het over de film ‘The Castle’. Het werd dus hoogtijd dat ik deze typische australische film ging zien. Het werd me ook al vrij snel duidelijk waarom. Alle grappen die de australiers maken komen uit deze movie. Kan ik ook uiteindelijk meelachen!! Ik had mijn burgerservicenummer al, maar naar vandaag voel ik me pas echt een AUSIE.

Aan alles komt een eind dus ook aan deze heerlijke dagen. Dinsdag (14-01-2014) zijn we terug gereden naar Toongabbie met een overvolle wagen aan was en oververmoeide kinderen. Even om een beeld te scheppen: schreeuwende kinderen achter in je auto, is even erg als een dag zonder je mobiele telefoon. Verschrikkelijk dus! Ik zag mijn komende dagen erg zwart voor me, met de kinderen alleen. Gelukkig heb ik ze ondertussen goed onder mijn duimen en heb ik de woensdag en donderdag overleefd. Donderdagmorgen kwamen ze om 6.00am bij mij in de kamer. Hier heeft Super Nanny een oplossing voor, drop ze gewoon gezellig bij je in bed. We hebben wat afgelachen!

Afgelopen weekend mochten eindelijk de feestkleren uit de kast worden getrokken. Vrijdag (17-01-2014) heb ik een uitermate gezellige avond gehad met vrienden/collega’s van Jessica. Een aantal hiervan zijn rond mijn leeftijd (Kirsten en Greg beide 23 jaar). Kirsten had me uitgenodigd om met haar vriendinnen mee te gaan naar een techno/house party in Traraglon en dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen.
Het weer was perfect voor een buitenfestival (rond de 37 graden, wat niet TE warm was). Het festival begon om 2.00pm en eindigde om 8.00pm. Maar zoals ik dat ook wel eens gewend ben in ‘Oad Leivere’ gaat ook hier het feestje gewoon door als er nog mensen niet zijn uitgedanst. Laat ik me nou net bij die groep horen ;)
Wat een geweldige eerste party hier! Alles in het teken van de grote G: genieten, gedronken en gedanst.
Ontzettend veel nieuwe mensen leren kennen en dat is harstikke mooi! Het volgende feestje is al in aantocht, alleen kan ik hier zelf helaas niet bij zijn.

Volgend weekend (25-01-2014) staat namelijk een trip naar Melbourne gepland. Samen met Sanne (een andere Nederlandse au-pair) ga ik Melbourne ontdekken. Het hele weekend verblijf ik bij de ouders van Jessica in Pakenham. Ik kijk er ontzettend naar uit om deze grote stad te leren kennen! Daar hoort natuurlijk het ‘Eureka Skydeck’ bij van 297 meter hoog. Hierover snel meer tijdens mijn volgend verslag!

Lieve groetjes!

  • 20 Januari 2014 - 07:19

    Tante Riet:

    Hi Silvie,

    Is dit je werk of is dit vakantie?? Hahahahaha!!!
    Fijn om te lezen dat je het zo goed naar de zin hebt? Geweldig leuk dat je al zoveel Nieuwe mensen hebt Leren kennen. Het feesten gaat gewoon door waar jij ook heengaat.

    Is Jessica al aan het werk of hebben ze nog vakantie in Australie?
    Ik heb op het nieuws gehoord dat er grote fires zijn in Victoria is dat bij jou in de buurt?

    Blijf maar lekker genieten en neem zoveel mogelijk ervaringen met je mee.

    Lieve groetjes,
    Tante Riet

  • 20 Januari 2014 - 08:16

    De Auteur Zelf:

    Hi,

    Jessica begint 1 februari met werken. Deze week heeft ze volop werk met voorbereidingen dus heb ik de kinderen ook. Hartstikke prima er moet ook gewerkt worden haha. Dat klopt inderdaad Tante Riet. Hier in de omgeving zijn een aantal grote bosbranden geweest. Eentje ongeveer 3 uur hier vandaan, dus dat is nog ver weg. Gelukkig heeft het in de middag flink geregend. Dat heeft goed gedaan :)

    Dankjewel, ik geniet hier zeker!!

  • 20 Januari 2014 - 08:51

    Joyce:

    Wauw Silvie,

    klinkt wel erg goed daar!
    Moet ik toch maar ff langs springen;)

    Geniet er van meid!

    gr joyce

  • 20 Januari 2014 - 08:59

    Gaby Op Heij:

    Mooi verhaal Silvie zo te zien genoeg avontuur, en geniet ervan.

  • 20 Januari 2014 - 09:21

    Anniek:

    Meid!!!
    Wat een verhaal wat een avontuur!
    GE-WEL-DIG.....
    Wat gaat de tijd toch snel!
    Natuurlijk moet er straks ook gewerkt worden,
    Maar dat is voor jou zeker geen probleem!
    Meid geniet van je tripje komend weekend!

    Liefs bakkersmeadje

  • 20 Januari 2014 - 10:17

    Lenie:

    Hartstikke leuk!!!!!!

    Als ik dit lees is het een vakantie,leuk dat je zo opgenomen wordt in het gezin,familie,nieuwe vrienden
    geweldig!
    Een fijne start,het werkt doe je er gewoon bij!!!!!!!

    Hartelijke Groeten,Andre en Lenie.

  • 20 Januari 2014 - 10:24

    Margriet Cluitmans:

    S heel erg leuk die reisverslagen. Zo heb ik ook een bekend meisje gevolgd die als au pair naar Nieuw Zeeland is gegaan. En je hebt het erg goed naar je zin. Ik blijf je volgen. heel veel groetjes

    Han en Margriet

  • 20 Januari 2014 - 14:23

    Joyce (van Roij):

    Waauw wat un sjeike verhalen sjriefse, un genot om noa te leaze haha

    Leuk det alles dich zoe good bevaltj!

    Geniet dur mer van!
    Xx Joyce

  • 20 Januari 2014 - 15:37

    Zus Piet Theunissen:

    wat een enig verhaal heerlijk
    blijf genieten tot jenaar huis komt doei

  • 20 Januari 2014 - 20:43

    Mam En Pap:

    Een dikke knuffel en tot skype! Liefs, Mam en Pap

  • 21 Januari 2014 - 09:06

    Mieke Verstappen:

    Whaaaaaaaa silf!!!

    Jaloers. Dat is het enige wat ik er over te zeggen heb.

    Veel plezier! Geniet!!!

    Liefs,

    Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Toongabbie

Silvie

- Oktober 2013; Vol goede moed begon ik aan mijn studie op de PABO in Helmond. Dat het moeilijk ging worden wisten we van tevoren. Helaas is mij de rekenknobbel niet gegund en was er flink werk aan de winkel. Met veel bijles en cursussen die me naast krakende hersenen, een aardig zakcentje hebben gekost, ging ik er tegenaan. Helaas heeft dit alles niet mogen baten en heb ik eind Juli de studie moeten stoppen. Maar dames en heren, niet getreurd, Silf had al heel snel een nieuwe plan in haar hoofd... - Juli 2013; Zonder dat je het in de gaten hebt, gaan er zich al heel snel nieuwe plannen in je hoofd vormen. Ik wist eigenlijk al langer dat ik er op uit wilde gaan, weg van hier, dromen waarmaken en even niets aan mijn hoofd. Geen verwachtingen waar ik aan hoef te voldoen en puur genieten van alles wat op je af komt. 'Dreams don't work, unless you do!' en zo is het maar net! - Augustus 2013; Ik melde me aan bij 'TravelActive' (een organisatie die buiten Au-pairs ook backpackers/taalreizigers en al dat soort avonturiers begeleid) en al snel begon mijn droom werkelijkheid te worden. Lang hoefde ik niet na te denken over mijn bestemming. Het werd Australie, het land van de ruige landschappen, veel kangoeroes en tropische temperaturen! Naar veel papierwerk kwam ik op het profiel te staan van 'Smart Au-pairs' en binnen een paar dagen stroomde er verschillende families mijn mailbox binnen. 'Het begin van een nieuw avontuur...'

Actief sinds 19 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2983
Totaal aantal bezoekers 38576

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 14 Augustus 2014

Seek & Found

Landen bezocht: